Prevenció de riscos

T'ajudem a gestionar la prevenció i a controlar els riscos laborals de la teva empresa, amb una àmplia organització de consultors i amb l'última tecnologia aplicada a la salut i seguretat laboral.

Professionals i recursos tècnics

A Asepeyo ens comprometem amb la prevenció. Volem que les nostres empreses mutualistes puguin reduir la sinistralitat laboral i, per això, fomentem una cultura preventiva.

Ens avalen 45 anys de coneixement i d’experiència, els millors assessors en prevenció i uns recursos tècnics altament especialitzats.

Les nostres accions es basen en el rigor i el compliment absolut de la normativa. Al llarg de la nostra trajectòria, hem destacat seguint les directrius que estableix anualment el
Pla General d’Activitats Preventives.

Aquestes activitats són prestacions a favor dels empresaris i els seus treballadors, les quals no generen drets subjectius, per tal d’assistir-los en el control i reduir els accidents de treball i les malalties professionals. Correspon a la Secretaria d’Estat de la Seguretat Social establir la planificació periòdica de les activitats, criteris, contingut i ordre de preferència.

És per això que la nostra activitat en matèria preventiva, descrita al següent apartat, s’adapta en tot moment al que estableix el Pla General d’Activitats Preventives.

Millorem la prevenció d’una manera diferent

Busquem la manera d’oferir-te un servei diferent posant a la teva disposició més de 80 professionals que resoldran tots els teus dubtes, i l’última tecnologia a la teva disposició.

Tecnologia aplicada a la prevenció

Utilitzem l’última tecnologia aplicada a la prevenció: la realitat virtual per evitar les caigudes d’altura; els drons per reduir la sinistralitat laboral; simuladors de conducció per prevenir accidents, o projectes de reproducció d’entorns acústics que permeten avaluar el soroll en entorns laborals.

A més, com que sabem com n’és d’important la prevenció, premiem i difonem les millors pràctiques preventives amb l’objectiu de compartir experiències per millorar la seguretat laboral de les empreses.

Consultoria personalitzada

Assessorem les nostres empreses de forma personalitzada

Fes la teva pregunta

Premis Asepeyo

Presenta’t als Premis Asepeyo a les millors pràctiques preventives

Anima’t a participar-hi!

Informació i sensibilització

Promovem la prevenció de riscos laborals com a eix central de les decisions de les nostres empreses mutualistes. T’oferim un ampli catàleg d’accions informatives adreçat a les persones que tinguin assignades funcions preventives en la teva empresa, sobre les quals pretenem millorar les seves habilitats i coneixements. T’ajudem a fomentar un canvi d’actitud, tal com estableix el Pla General d’Activitats Preventives, aprovat anualment per la Secretaria d’Estat de la Seguretat Social.

Les accions que et proposem són molt pràctiques i adaptables a totes les situacions: presencial, semipresencial i en línia. Utilitzem per a la versió en línia una plataforma especialitzada d’e-learning.

Calendari d’accions d’ informació i sensibilització per a l’any en curs.

Campanyes de conscienciació

Nova campanya: La prevenció dels riscos psicosocials, una oportunitat per a una empresa amb futur

Els riscos psicosocials i l’estrès laboral són dos dels problemes que més dificultats plantegen en l’àmbit de la seguretat i la salut a la feina. Els problemes psicosocials comporten un cost elevat per a les empreses i la societat de la Unió Europea, i l’estrès és el segon problema de salut laboral més freqüent a Espanya.




Dissenyem campanyes de prevenció d’acord amb el que s’estableix al Pla General d’Activitats Preventives de la Seguretat Social elaborat pel Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social.


Sistema d’incentius per a la prevenció ‘Bonus’

El sistema d’incentius per a la prevenció dels bons fa possible reduir les cotitzacions per contingències professionals a les empreses han disminuït considerablement els accidents de treball i han fet accions efectives en la prevenció de la Accidents de treball i malalties professionals.

Es pot sol·licitar cada any, si es compleixen uns requisits de cotització, si els nivells de sinistralitat es mantenen per sota dels límits establerts i si s’han dut a terme determinades actuacions preventives bàsiques. La quantia d’aquest incentiu es pot incrementar si s’han fet inversions en prevenció durant l’any anterior a la presentació de la sol·licitud, denominat “període d’observació”.

Els nostres consultors en prevenció t’aconsellaran envers les mesures necessàries per a sol·licitar l’incentiu “Bonus”, el qual t’ajudarà a seguir invertint en prevenció.

Portal de prevenció

Si vols saber més sobre els serveis que oferim en prevenció de riscos laborals, entra al nostre portal especialitzat. Hi trobaràs més informació sobre consultoria i assistència tècnica, formació, estudis i projectes, campanyes, tallers de sensibilització, documentació tècnica i aplicacions, entre altres apartats.